צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    אוכל תאילנדי בקופיפי

    מה לאכול פאי פאי

    מגוון האוכל התאילנדי בקו פי פי בטוח ישמח חיך רבים. האוכל התאילנדי שומר על מוניטין כאחד המטבחים הטעימים והיצירתיים ביותר בעולם. המנות השונות – מאטריות צהריים מהירות ועד סלטים חריפים, מרקים וקארי – בשילוב עם מרכיבים כמו חלב קוקוס, לימון וג'ינג'ר, הופכים אותו לחובה. באופן מפתיע, זה לא תמיד חריף; מנות בהשפעה סינית רגועות במידה ניכרת.

    האוכל התאילנדי משתנה מאזור לאזור, בהתאם למרכיבים המקומיים שבהם נעשה שימוש. דרום תאילנד מפורסמת במנות קארי ודגים חמות. מוקף בים אנדמן ובמפרץ תאילנד, לא חסרים דגים, סרטנים, לובסטרים וסרטנים. פירות ים ניתן לתבשיל, מאודה, מבושל, צלוי או מטוגן, ומוגש עם רטבים ומטבלים שונים. פי פי הוא המקום האידיאלי לטעום את כולם.

    תבשילי אורז

    טוב עבור:

    • אוכל

    תאילנד מייצרת כמה מהאורז הטוב ביותר בעולם. תמיד מוגש רגיל ולא מומלח, הוא מספק את האיזון המושלם לחום של מנות תאילנדיות רבות. כאשר הפיות מתחילים להישרף, המנוסים עוזבים את המים בשקט ומושיטים יד לאורז. הוא גם השותף המושלם כמעט לכל מנה תאילנדית. אם אתם לא אוכלים אטריות, רוב הסיכויים שצורה כלשהי של אורז תהיה בקרבת מקום.

    קאו מוק גאי היא מומחיות מוסלמית המורכבת מעוף צלוי על מצע אורז זעפרן, מעורבב עם ג'ינג'ר ושום מטוגן קלות. לא חריף כברירת מחדל, אבל מלווה ברוטב חריף מתוק אופציונלי.

    קאו מאן גאי דומה, אבל משתמשים באורז לבן והרוטב הכהה מורכב מרוטב סויה, ג'ינג'ר, צ'ילי, סוכר, חומץ ורוטב סויה. עוף הוא עוף, אורז הוא אורז, אבל לא כל הרטבים נוצרים שווים; חנות שעושה את זה נכון זוכה בלקוחות לכל החיים.

    דגים תמיד טריים ותמיד הולכים טוב עם כפית גדושה של אורז. נסו דגים ב-3 טעמים (מתוק, חמוץ ומתובל), ברביקיו עם מטבלים, בגריל או עם שום וג'ינג'ר.

    אורז מטוגן (Kaw Pad) הוא נפילה קלה כאשר אתה לא יכול להחליט מה לאכול. הגרסה התאילנדית של המומחיות האסיאתית הזו משתמשת באורז יסמין ובדרך כלל מכילה עוף, ביצה, שום, בצל ועגבניות. כדי לא להישאר מחוץ למרוץ התיבול, אורז מטוגן תאילנדי עושה שימוש חופשי ברטבי סויה ודגים, מלח וסוכר – עם צ'ילי, סוכר ורטבים שמונחים גם הם על השולחן למגע אישי.

    אטריות

    טוב עבור:

    • אוכל

    פאד תאי היא המנה המיוחדת של המדינה. אטריות מוקפצות עם שרימפס, עוף או טופו וירקות, ולאחר מכן מכוסה בוטנים קלויים מלווה תבלינים כגון חמוצים, צ'ילי, סוכר וליים. קאנום ג'ין היא ארוחת בוקר סינית פופולרית הכוללת אטריות אורז לבן ועליהן קארי דגים פיקנטי ומוגשת עם צלחת של ירקות טריים, עשבי תיבול ופירות.

    קואי טאיו : האם זו מנת אטריות או מרק? גם וגם, בעצם. והוא נעשה בכל כך הרבה דרכים שונות, עם כל כך הרבה סוגים שונים של אטריות, ומלהק כל כך הרבה מרכיבים שונים בתפקידי משנה שהוא כמעט מתריס נגד ההסבר. בדרך כלל, מרק צלול במילוי אטריות לבחירתכם וחתיכות מענגות של עוף, חזיר, ברווז, בקר וירקות.

    מרק

    טוב עבור:

    • אוכל

    טום יאם גונג הוא מרק השרימפס המפורסם בתאילנד. הטעם והתכונות הארומטיות נובעים מנוכחותם של גלנגל, עלי כפיר ליים, עשב לימון וכוסברה. ישנם זנים רבים של טום יאם, כולל גרסה צמחונית מצוינת.

    טום קה גאי (עוף גלנגל מבושל) גונב את הגלנגל ואת עשב הלימון מהטום יאם גונג, זורק קצת עוף ומרוויח את התואר מרענן על ידי הוספת חלב קוקוס.

    סלט

    טוב עבור:

    • אוכל

    סאם טאם (סלט פפאיה) מכונה בחיבה 'פפאיה פוק פוק' – שם הפוק פוק הוא הצליל של המרכיבים המועכים יחד בזמן שהטיט והמזיק עושים את עבודתם. הסלט החריף הזה הוא במקור מצפון־מזרח תאילנד, אבל כיום הוא אהוב על כל המדינה.

    עשוי מפפאיה ירוקה פרוסה, בוטנים, שרימפס מיובשים וירקות טריים, נאכל בדרך כלל עם אורז דביק ועוף טרי בגריל.

    פירות

    טוב עבור:

    • אוכל

    התאילנדים מסיימים באופן מסורתי ארוחה עם פירות, ובאזור אנדמן יש זנים רבים מגידול מקומי לבחירה. מהמוכרים – תפוזים, אננס, בננות, תפוחים ופפאיה – ועד אקזוטיקה מנקרת עיניים – רמבוטן, תפוחים פודינג, לנגוסטינה ומנגוסטין – האיכות, המחיר והזמינות של הפירות הטרופיים מדהימים.

    דוריאן הוא אולי מלך הפירות הטרופיים, אבל רבים מוצאים את הריח פוגעני – עד כדי כך שבאזורים מסוימים יש שלטים האוסרים עליהם. גויאבה, בדומה לתפוח, ומנגו ירוק נאכלים טבולים בתערובת של סוכר, מלח וצ'ילי. מנגו, הפרי הלאומי, טעים, אבל בדרך כלל זמין רק בין ינואר ליוני. הערה אחרונה: אכילת פירות גם עוזרת לכבות את האש של כמה מהמנות החריפות יותר של האוכל התאילנדי!

    קינוחים

    טוב עבור:

    • אוכל

    מרכיבים כמו קוקוס, שעועית ודלעת משמשים באופן יצירתי בדרך האסייתית, מלווה קרח מגולח, חלב קוקוס ממותק וסירופ דקלים.

    רבים מדווחים כי מנגו עם אורז דביק הוא הקינוח הטוב ביותר בתאילנד. מושלם אחרי ארוחה, או כחטיף בין לבין.

    אוכל בינלאומי

    טוב עבור:

    • אוכל

    התאילנדים טובים מאוד בהתאמת מנות ממדינות שונות, ועם הגידול בתיירות, יש ידע טוב יותר על אוכל ושיטות בישול אירופאיות.

    במסעדות המלון היוקרתיות, סביר להניח שלא תתאכזבו מהבחירה שלכם. עם זאת, אל תצפו לאוכל מערבי נהדר במסעדה המקומית בהמשך הדרך או על החוף. יקר מאוד לייבא מרכיבים איכותיים, ולכן אפשרויות התקציב נוטות להגיש גרסאות פשוטות של מנות זרות. הטעם בהחלט יהיה שונה ממה שאתה רגיל.

    משקאות

    טוב עבור:

    • אוכל

    בירה הולכת טוב עם אוכל תאילנדי. עם הבירות המקומיות נמנות באר צ'אנג (Beer Chang) וסינגהה (Singha) – שתיהן גרמו למבקרים בעבר להנגאובר כבד. מותגים בינלאומיים, כולל בירה אמריקאית מזדמנת, זמינים גם כן.

    יין יקר יחסיתניתן למצוא יינות טובים במלונות יוקרה ובמסעדות.

    הזמינות של פירות טריים ועסיסיים בתאילנד גורמת לכמה משקאות פירות מדהימים. בין המנות האהובות ניתן למנות מיץ תפוזים סחוט טרי, שייק קוקוס ושייק בננה או אננס.

    מי השתייה מגיעים רק מבקבוקים. לעולם אל תשתה מהברז. במטבחים תאילנדיים קטנים יהיו קנקנים של מים על השולחן – המים שהם מכילים מגיעים מבקבוקים גדולים ובטוחים לשתייה.

    טיפים שימושיים

    טוב עבור:

    • אוכל

    תאילנדים לא אוכלים עם מקלות אכילה, אלא כאשר הם נהנים ממאכלים מסוימים (בדרך כלל ממוצא סיני). הם אוכלים עם כף ומזלג, מה שמקל על אכילת האורז.

    פירוש הביטוי mai phet הוא 'לא חריף'. זהו ביטוי שימושי מאוד בעת הזמנת אוכל תאילנדי.

    היסטוריה של אוכל תאילנדי

    טוב עבור:

    • אוכל

    המטבח התאילנדי הוא שילוב של השפעות מזרחיות ומערביות בנות מאות שנים, שעם הזמן התמזגו ויצרו משהו תאילנדי ייחודי. בין אם מדובר בצנרת חמה או מתוקה וחמוצה, האוכל התאילנדי עוסק בהרמוניה ואיזון בטעמים ובמרקמים של המנות.

    בעבר, תאילנדים רבים חיו ליד המים – והבישול שיקף זאת. דגים, רכיכות, צמחים ועשבי תיבול היו המרכיבים העיקריים. לעתים רחוקות נעשה שימוש בבשר ומעולם לא הוגש בגושים גדולים, במקום זאת הוא היה מגורר ועטוף בעשבי תיבול ותבלינים. הסינים הציגו טיגון, הקפצה וטיגון עמוק, והוסיפו לשיטות הבישול המסורתיות של תבשיל, אפייה או צלייה.

    מהמאה ה-17 ואילך נספגו השפעות קולינריות הודיות, הולנדיות, צרפתיות ויפניות וקיבלו טוויסט תאילנדי. מיסיונרים פורטוגזים הציגו את התאילנדים בפני צ'ילי מדרום אמריקה בסוף המאה ה-16, אם כי איש לא יכול היה לנחש עד כמה הם יהפכו לפופולריים.