צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    צרו קשר לתכנון מסלול ללא עלות, וקבלו לילה חינם במלון!

    הדברים הטובים ביותר בקופיפי

    גלו את הדברים הטובים ביותר לעשות בקופיפי, הידוע גם בשם קופיפי בתאילנד. ארכיפלג קטן זה, הממוקם 43 ק"מ מערבית לחופי קראבי, מורכב מ-6 איים: קו פי פי דון, קופיפי לה, קו בידה נוק, קו בידה נאי, קו פאי (אי הבמבוק) וקו יאנג (אי היתושים). האי המיושב היחיד – והגדול ביותר – בקבוצה הוא קופיפי דון.

    רשימת הדברים המובילים שלנו לראות ולעשות בקו פי פי להלן מציגה את האתרים הפופולריים ביותר שיש לאי להציע. היופי הטבעי של האזור הוא ראשון במעלה ומספק מבחר גדול של סיורים ופעילויות – אתה מתפנק בקלות עבור מבחר של אטרקציות פי פי.

    מהם הדברים הטובים ביותר לעשות בקו פי פי?

    1. קופיפי לה ומאיה ביי

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • תמונה

    קופיפי לה הוא האי השני בגודלו בארכיפלג פי פי. באי הלא מיושב (מלבד פקחים המוצבים בפארק הלאומי האט נופאראט טהארה-מו קופיפי) יש רק חוף אחד הממוקם במפרץ מאיה.

    עם מים צלולים, חול לבן וצמחייה טרופית עבותה, מפרץ מאיה אוסף את כל הקלישאות הנראות לעין במקום אחד. בעונת השיא (נובמבר עד אפריל), התהילה הבינלאומית שלה מושכת מבקרים מכל רחבי העולם. נקודה מגניבה נוספת בצד הצפון־מזרחי של קו פי פי לה היא מערת הוויקינגים (Viking Cave), שבה ציורי סלע של מה שנראה כספינות ויקינגיות.

    2. נקודת המבט של פי פי

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • זוגות
    • משפחות
    • תמונה
    • תקציב

    נקודת התצפית פי פי היא אחד מציוני הדרך הפופולריים ביותר בקו פי פי דון. לאי הגדול הזה יש צורה יוצאת דופן – כמו 'H' – והכפר הראשי שלו בנוי על הפס האופקי, רצועת חול שטוחה באורך 100 מטר בין מפרץ דאלום מצפון למפרץ טונסאי מדרום. נקודת התצפית נמצאת ממזרח לרצועת החול השטוחה ומשקיפה על הכפר ועל 2 המפרצים.

    בגובה של 186 מטר, לוקח בערך 20 עד 40 דקות להגיע לשם בשביל מחוספס וסלול. צלמים צריכים לשקול לטפס לשם רגע לפני ארוחת הצהריים כדי ליהנות מהתאורה הטובה ביותר (נקודת התצפית פונה לשמש אחר הצהריים). יש חנות קטנה שמוכרת משקאות וחטיפים בחלק העליון של נקודת התצפית של פי פי.

    3. אי הבמבוק

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • תמונה

    אי הבמבוק ('קו פאי' בתאילנדית) הוא אחד מששת האיים השייכים לארכיפלג פי פי במחוז קראבי בדרום תאילנד. כ-5 ק"מ צפונית-מזרחית לקו פי פי דון, זהו חלום טרופי שהתגשם. רוחבו של האי כ-600 מטרים ואורכו 700 מטרים, והוא מוקף כולו ברצועת חול לבן.

    אי הבמבוק מארח הזדמנויות נהדרות לשנורקלינג עם נוכחות של שוניות אלמוגים מצוינות הממוקמות במרחק קצר מחופיו, בעיקר בצדו המערבי. הבר הקטן מגיש משקאות וחטיפים. טיולי יום ולילה (אוהלים) זמינים לפי פי דון, או שתוכלו לבקר באי בטיול יום לפי פי בסירת מנוע מפוקט.

    4. המערה הוויקינגית

    טוב עבור:

    • תמונה
    • היסטוריה

    מערת הוויקינגים היא אחד האתרים הבולטים בקו פי פי לה, הממוקמת בתחתית צוק גיר גבוה בצד הצפון-מזרחי של האי. לוקח בערך 30 דקות להגיע לשם בסירה ארוכת זנב ממפרץ טונסאי (המזח הראשי בפי פי).

    המערה הוויקינגית, המכונה תאם פאיה נאק (Tham Phaya Nak) בתאילנדית, חייבת את שמה לציורים שנמצאו על הקירות הדרום-מזרחיים של המערה: הם מייצגים סוגים שונים של סירות, כולל מה שנראה כמו ספינת דראקר או ספינה ויקינגית סקנדינבית. ייתכן שציורים אלה נעשו על ידי מלחים שתפסו מחסה במערה במהלך סערה.

    5. צלילה לפי פי

    טוב עבור:

    • הרפתקה

    צלילה היא אחת הפעילויות העיקריות בפי פי. באי יש מספר רב של מרכזי צלילה רציניים ומקצועיים של PADI המציעים קורסים – החל מ-Discover Scuba Diving ועד Divemaster – וטיולי יום לאתרי הצלילה הרבים ברמה עולמית הזמינים במימי פי פי ובסביבתם.

    בין אתרי הצלילה הבולטים באזור, נקודת הכרישים, שונית הכלניות ו-King Cruiser Wreck ממוקמים במערב בין פי פי לפוקט. מפרץ מאיה (Maya Bay), קו בידה נוק (Ko Bida Nok) ונאי (Nai) ממוקמים על קו פי פי לה (Ko Phi Phi La) ובסמוך לו – ניתן להגיע לכל האתרים הללו בתוך פחות מ-40 דקות מקו פי פי דון (Ko Phi Phi Don).

    6. סיורי צפייה בכרישים

    טוב עבור:

    • הרפתקה

    סיורי צפייה בכרישים בקו פי פי דון הם אחד האטרקציות הטובות ביותר באי. המים סביב פי פי מארחים מספר לא מבוטל של כרישים שחורים וטיגריסים שלווים. סיורי צפייה בכרישי פי פי מתחילים בדרך כלל מוקדם מאוד – בסביבות 6 בבוקר – ונמשכים חצי יום. סיורים אלה, בהנחיית מדריך מקצועי, נעשים בקבוצות קטנות עם ציוד שנורקלינג מלא.

    האתר המפורסם ביותר לצפייה בכרישים הוא 'נקודת הכרישים' הקטנה הממוקמת 800 מטרים מלונג ביץ '(יש נקודת כרישים נוספת מול החוף המערבי של פי פי דון, בה ניתן לבקר רק על ידי סיורי צלילה. מרגש וחינוכי, סיור צפייה בכרישים ישאיר אתכם עם זיכרונות בלתי נשכחים. אחת מחברות טיולי הכרישים המנוסות ביותר היא מועדון ההרפתקאות.

    מקום: סנטרל טונסאי וילג', קו פי פי דון, או נאנג, קראבי, תאילנד

    פתוח: כל יום בין השעות 8:00-22:00

    טלפון: +66 (0)81 895 1334

    7. מו די ביי

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • זוגות
    • משפחות
    • תמונה
    • תקציב

    במפרץ מו די (Moo Dee Bay; 'לו מו די' בתאילנדית) יש חוף חול לבן באורך 500 מטרים, המציע הזדמנויות נעימות לשנורקלינג, במיוחד בשני קצותיו. ממוקם על החוף המזרחי של קופיפי דון, זוהי בריחה מצוינת מן ההמונים.

    בקתת ראסטפארי מוכרת כאן אוכל ושתייה. הדרך הקלה ביותר להגיע למפרץ מודי היא לשכור סירה ארוכת זנב ממזח טונסאי, שתיקח אתכם לחוף תוך כ-20 דקות – תוכלו להעמיד את כישורי ההתמקחות שלכם למבחן כאשר תבקשו את התשלום, כאשר כ-200 באט הם הנורמה.

    8. טיפוס צוקים

    טוב עבור:

    • הרפתקה

    קראבי היא נקודת טיפוס בולטת בדרום תאילנד, הודות לצוקי הגיר הגבוהים שלה שהם גם ציוני דרך טבעיים של המחוז. הוא מציע אתרים ברמה עולמית כגון חוף טונסאי ומערת היהלום בריילי, ולאורך כל קו החוף שלו. פי פי דון אולי שוכן 42 ק"מ מחופי קראבי, אבל יש לו את אותה טופוגרפיה.

    מגדל טונסאי, הממוקם בקצה המערבי של מפרץ טונסאי, הוא גן העדן של מטפסי הצוקים של פי פי. מגדל אבן גיר זה, שגובהו 200 מטרים, מארח 48 מסלולי ברגים שונים הכוללים את כל רמות הקושי, ממתחילים ועד מטפסים מנוסים.

    9. שייט אלכוהול מההפלגה של קפטן בוב

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • תמונה
    • מוזר
    • קבוצה

    שייט אלכוהוליסט של קפטן בוב הוא הדרך שבה בליינים וקבוצות יכולים ליהנות מיום כיף של גילוי אתרי IP יפים. גם אם זה נשמע מטורף, זה ללא ספק מרגש. ההפלגה יוצאת בדרך כלל בשעה 13:00 ממפרץ טונסאי, ועוצרת במפרץ מאיה, חוף הקופים, לו סמאח, מפרץ וואנג לונג ומפרץ פי לה. הוא מציע גם הזדמנויות לשנורקלינג, דיג, קיאקים, קפיצות מצוקים והאכלת קופים.

    ארוחת צהריים, פירות וחטיפים כלולים יחד עם בירה ללא הגבלה (ומכאן שם השייט). גולת הכותרת של ההפלגה של קפטן בוב – לפחות למי שעדיין יכול לראות אותה – היא נוף השקיעה ממפרץ וואנג לונג, בחוף המערבי של קופיפי דון.

    מקום: משרד ההזמנות של פי פי קבאנה, 12/37 Moo 1 Chalong , מואנג, פוקט 83130, תאילנד

    פתוח: מדי יום בין השעות 10:00-20:00

    טלפון: +66 (0)89 678 0898

    10. בית הספר לבישול תאילנדי של פום

    טוב עבור:

    • אוכל

    בית הספר לבישול תאילנדי של פום הוא אחד המקומות המפורסמים ביותר ללמוד את כל הטכניקות והמרכיבים הסודיים של המטבח התאילנדי. המסעדה/בית הספר הראשי שלו ממוקם בפאטונג ביץ', עם סניף שני בכפר טונסאי בקו פי פי דון (הסניף השלישי שלו נמצא בצ'יאנג מאי).

    ממוקם במרכז הכפר טונסאי, בית הספר לבישול תאילנדי של פום מציע מבחר גדול של שיעורי בישול, משיעורים מהירים של 30 דקות (מתכון אחד או שניים) ועד 3 שעות (כולל 3 מתכונים, למידה על עשבי תיבול חיוניים, ירקות ורטבים המשמשים במטבח התאילנדי). חינוכי ומהנה, ללמוד איך לבשל מאכלים תאילנדיים יהיה בוודאי הזיכרון הטוב ביותר של הטיול שלך לתאילנד – כזה שאתה יכול לחלוק עם החברים והמשפחה שלך בבית.

    מקום: Central Tonsai, 125/40 Moo 7 , או נאנג, קראבי, תאילנד

    פתוח: בימים שני עד שלישי וחמישי-שבת בין השעות 11:00-21:00, בימים רביעי וראשון בין השעות 13:00-21:00

    טלפון: +66 (0)81 521 8904

    11. שייט בסירה נטרף על ידי פי פי

    טוב עבור:

    • אוכל
    • הרפתקה
    • תמונה
    • קבוצה

    שיט בסירה הרוסה יוצא לחופי הקופיפי (Phi Phi Island), ומשלב נופי ים אקזוטיים עם אווירת מסיבה. אתה יכול להפליג לכמה מקומות מדהימים בים אנדמן תוך כדי לגימת קוקטיילים מעולים. זו מסיבה על יאכטה, שמושכת קבוצה צעירה יותר של מטיילים, אבל כולם מוזמנים להצטרף לכיף.

    טיול בסירה טרופה הוא מצוין אם אתם משתוקקים להרפתקה ייחודית. הסירה מבקרת ב-7 יעדים מפורסמים בפי פי, כולל מפרץ מאיה המפורסם, חוף הקופים, מערת הוויקינגים, שונית עיר האלמוגים השולחנית, לגונת פי לה, מערת הנחשים, ונקודת תצפית סודית על השקיעה.

    מקום: בר ספינות טרופות פי פי (מאחורי בר החוף סלינקי בלו דאלום), או נאנג, קראבי 81000, תאילנד

    פתוח: מדי יום בין השעות 11:00-23:00

    טלפון: +66 (0)62 021 9903

    12. קפיצות מצוקים

    טוב עבור:

    • הרפתקה
    • מוזר

    קפיצות צוקים הן ספורט מרגש כי הוא די פופולרי פי פי, הודות לשפע של נקודות קפיצה פנטסטי. לא בלי סיכונים, יש לגשת אליו עם טיול מאורגן. המשתתפים צריכים לנסות קפיצות נמוכות יותר, החל מ -3 מטרים, ולהתקדם בהדרגה עד קפיצה של 20 מטר לתוך הקפיצה. יש לציין כי ישנם סיורים משולבים הכוללים שנורקלינג עם קפיצה מצוקים.

    13. דיג

    טוב עבור:

    • הרפתקה

    Phi Phi Fishing פועלת על פי מדיניות 'תפיסה ושחרור'. עם זאת, עדיין כיף לבור את השכל והכוח שלך נגד מרלין שחור, טרבלי ענק או דג מפרש… ויש הרבה מהם בים אנדמן.

    דגי וואהו נפוצים מיוני עד אוקטובר. אתה יכול לשכור סירה עם חברים או לשכור longtail. ובכל זאת, הדגים הגדולים ביותר הם הדרך החוצה, אז אם אתה רציני לגבי הספורט הזה, אתה צריך לשכור סירת דיג ספורטיבית.

    14. פי פי בניאן וילה מרכז כושר

    טוב עבור:

    • הרפתקה

    מרכז הכושר פי פי בניאן וילה (Phi Phi Banyan Villa Fitness Center) הוא חדר כושר חדשני ביותר בקו פי פי (Phi Phi). הוא מציע מגוון רחב של מכונות מתוחזקות היטב, רצפות פרקט ומערכת מיזוג אוויר מעולה, המושכת את אלה המחפשים אימון רציני בזמן חופשה. יש אפילו זירת קיקבוקסינג קטנה של מואי תאי, מוקפת ספסלים, הליכונים ומשקולות חופשיות.

    אחד ההיבטים הטובים ביותר של מרכז הכושר פי פי בניאן וילה הוא הנופים המדהימים שלו על מפרץ טונסאי וקו פי פי לה. חלונות הזכוכית המחוזקת מהרצפה עד התקרה של חדר הכושר משקיפים גם על הגן של אתר הנופש ועל ההרים המרוחקים.

    מקום: Phi Phi Banyan Villa, 129 Moo 7 , או נאנג, מפרץ טונסאי, קופיפי, קראבי 81000, תאילנד

    פתוח: מדי יום בין השעות 10:00-20:00

    טלפון: +66 (0)75 601 023

    15. דוקטור פיש

    דוקטור פיש, או 'פדיקור דגים', היא חוויה ייחודית הכוללת טבילת הרגליים במיכל מלא במאות דגי בגד אדום, שיכרסום בעור המת. יש אנשים שמוצאים את זה מרגש, בעוד שאחרים מוצאים את זה מוזר. יש לציין כי לדגים זעירים אלה אין שיניים, ולכן מדובר בעיקר בתחושה מתוקה. כפות הרגליים שלך בדרך כלל חלקות בסוף הטיפול, שנמשך בין 15 ל -30 דקות.

    מקום: Tonsai Main Street , קופיפי, או נאנג, קראבי 81000, תאילנד

    פתוח: מדי יום בין השעות 13:00-22:00